Dag 1 San José

7 juli 2022 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Na een kort nachtje konden we nog net aanschuiven aan het ontbijt. Na het weerbericht geraadpleegd te hebben, besloten we om eerst even te zwemmen -koud-, nog wat te chillen terwijl de regen passeert en daarna de stad in te trekken en iets te eten daar. Voor de rest waren wij nog wat in 'zombiemodus'. De kids niet. Die raken vanaf 19u in 'zombiemodus' hebben we later ondervonden.

De stad was hectisch en druk. Wat wel te verwachten was, maar niet te vergelijken met onze steden. Hier stonden overal verkopers met fruit, gadgets en zelfs afstandbedieningen voor tv's. En dan bedoel ik niet één, maar afstandsbedieningsverkopers op bijna elke straathoek. Hier is blijkbaar een groot publiek voor. En wanneer de policia langsrijdt gaat de zak onmiddellijk dicht en verdwijnen de verkopers tussen het volk.

Spectaculaire beenhouwers waar het vlees wel met 10kg per soort in de koeltoog ligt.

Dit moest wel het echte stadscentrum zijn, al had je het gevoel in de 'getto´s' beland te zijn. Restaurantjes waren in dit deel niet te vinden, wel in ELKE straat een Mc D. Met zelfs aparte straathoekjes waar ze enkel Mc flurries verkochten. Een ideetje voor hier... kindjes geplezierd met een macje en dan nog net voor het donker terug in het hotel. Biertje of virgin pina colada erbij, unootje doen en om 9u bed in. Dat deed deugd. Om 6u pick up naar de eerste locatie: Tortuguero.