Dag 18: Reisdag Dominical

21 juli 2022 - Dominical, Costa Rica

Een reisdag van 4 uur. Met halverwege een tussenstop met lunch aan de brug van Tarcoles.

Dé brug van Tarcoles aka crocodile bridge.

Hier leven onder de brug Amerikaanse krokodillen. Groter rakkers die wel 4m kunnen worden. We hebben er 7 kunnen spotten.

Gelukkig is de brug hoog genoeg, maar veilig voelde ik me niet echt. De brug over de Nete bij ons is zelfs beter beveiligd tegen het ´in het water vallen´ dan hier. Om maar te zwijgen van de trillingen die al het verkeer veroorzaakte.

Ondertussen is er aan de brug al een hele commerce ontstaan: van parkeerwachters die uw auto van een parkeerplek voorzien, tot souvenirstandjes, restaurants, ...

En hop nog 2 uur rijden. Onderweg werd het weer grimmiger. De regen kwam er weer met bakken uit. Ach wel, we zijn het ondertussen al gewend. Er is zo'n spreekwoord dat zegt: Na regen komt zonneschijn. Wij zeggen: Na 13u komt de regen.

In ons hotel Villas Rio del Mar vriendelijk ontvangen met een welkomstdrankje. En in de gutsende regen op zoek naar onze bungalowtjes. Het diner uiteindelijk dan maar in het hotel genomen, lekker maar prijzig. Dat zijn we hier niet meer gewend.

Hopelijk kunnen we morgen weer wat diertjes van onze lijst schrappen.

Whale and dolphin tour. En snorkelen. Apart wel te verstaan. Als de zee het toelaat. Ze geven regen voor de verandering. Dit beperkt het onderwaterzicht bij het snorkelen. We zien wel. PURA VIDA