Dag 5: Puerto Viejo

12 juli 2022 - Coco, Costa Rica

Na vroeg gewekt te zijn door enorme regenval, kregen we een heerlijk ontbijt geserveerd. Fruit, smoothie, toast met ei en avocado,... We hadden een tour gereserveerd bij het Jaguar Rescue Center. Dit is een centrum waar ze gekwetste of in beslag genomen dieren verzorgen. Soms kunnen deze dieren niet meer vrijgelaten worden. Als voorbeeld: papegaaien die niet meer kunnen vliegen of papegaaien die menselijke geluiden nabootsen. Aapjes of luiaarden die hun moeder kwijt zijn geraakt aan elektrocutie: de meest voorkomende oorzaak van dood of brandwonden. Ik had van thuis een mooie voorraad plakverbanden meegebracht om aan hen te doneren. Dit zijn de beste verbanden om o.a. de wonden op de pootjes te verzorgen. Het was een toffe tour.

Hierna konden we gaan zwemmen in onze B&B. We hadden het zwembad voor ons alleen en het was dan ook heel rustig. Tot een bende brulapen de buurt op zijn kop zette. Ze kwamen zo dichtbij dat ze maar enkele meters van ons verwijderd waren in de bomen. Het lijkt op het gebrul van dino's. Veel lawaai voor zo'n kleine beesten.

Na een snelle hap in een soda aan de overkant, zijn we naar het strand gegaan. De zee was veel te wild om in te zwemmen, maar even verderop was een ´lagune´ waar het water warm was en de kinderen even konden spelen.

Krabjes genoeg gezien. En rijen 'leafcutters' proberen te trotseren. = mieren die blaadjes voortdragen, maar die wil je niet op je lijf hebben.

's avonds naar het stadje van Puerto Viejo gereden om nog eens met geld te smijten naar alle souvenirstandjes die er waren. Zo'n toeristenvalletjes, maar we trappen er graag in. Het was een gezellig plaatsje.

Ook nog een heerlijk avondmaal gegeten en op tijd naar bed. Morgen wacht ons een drukke dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade