Dag 6: Puerto Viejo

12 juli 2022 - Coco, Costa Rica

We werden weeral vroeg gewekt door regen en het gebrul van de brulapen.

We hadden in onze B&B een toer met Joe geboekt. Die bestond uit een wandeling in het nationale park van Cahuita, een lunch bij een BriBri- familie (gerecht in een bananenblad en met de handen eten) Hier kregen we ook een medicinale plantentoer die veel leuker was dan het klinkt. En aansluitend hebben we zelf chocolade gemaakt. Van de geroosterde cacaoboon tot we chocolade hadden, heel het proces hebben we eigenhandig en primitief mogen doorlopen.

Maar eerlijk: ik vond de chocolade echt niet lekker. Het blijft te bitter naar mijn smaak.

In het nationale park hebben we -dankzij Joe- veel luiaarden in bomen kunnen spotten, steeds de 3 vingerige soort. Niet te verwarren met de 2 vingerige soort die ook 3 vingers heeft. Brulapen en kapucijnaapjes die boven onze hoofden en ook vlak voor onze neus lustig van boom naar boom zwierden. Vleermuizen die hun slaapjes tegen boomstammen deden.

Maar nog steeds geen slang gespot.

Na afloop reden we naar de BriBri watervallen. Hier konden we zwemmen in de meertjes van 2 watervallen.

Op aanraden van Joe zijn we nog in een Caribisch restaurant gaan eten en toen was ons kaarsje weeral uit.

Morgen reisdag. Een rit van 5 uur naar het binnenland. Aan de voet van de Arenalvulkaan.